5.Ακροφύσια και τοποθέτηση.

2013-11-10 10:12

Η τοποθέτηση  των ακροφύσιων(τουρμπίνες) είναι το επόμενο στάδιο μας.Το κατά πόσο έχουν αληθοφάνεια η όχι εξαρτάται από τον κατασκευαστή.Φυσικά όσο περισσότερη λεπτομέρεια υπάρχει τόσο περισσότερη θα είναι και η ενασχόληση μας σε βαψίματα και προετοιμασίες για να φαίνονται όμορφα και όσο το δυνατόν ρεαλιστικά.Τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς στις μικρότερες κλίμακες όμως δεν έχουν τόση αληθοφάνεια λόγω μεγέθους,ενώ σε μεγαλύτερες όπως η 1:32 σε πολλά μοντέλα έχουμε να κάνουμε με αρκετές προσθήκες τόσο στο κόκπιτ όσο και στα υπόλοιπα σημεία.Ας δούμε μερικά δείγματα ακροφύσιων και κινητήρων για να μπούμε λίγο περισσότερο στο νόημα.

Αυτά από πάνω είναι aftermarket ακροφύσια F-15 από την εταιρία AIRES.Δεν υπάρχουν στο μοντέλο και θα πρέπει να τις αγοράσουμε ξεχωριστά.

 

Aftermarket ακροφύσιο από F-16 της εταιρίας AIRES...Ναι είναι όπως ακριβώς τα αληθινά..

 

Να και ένα βελτιωτικό κόκπιτ από την εταιρία AIRES.Φυσικά θα πρέπει να το βάψετε έτσι....Αυτοί δίνουν την αληθοφάνεια και μεις την μαεστρία.

 

Ύστερα από τέτοια παραδείγματα βελτιώσεων πιστέυω ότι όπως και να το δεί κανείς η προσθήκη τέτοιων κομματιών είναι μεγάλη υπόθεση γι αυτό παραπάνω γράφω ότι εάν είναι δυνατόν και βολέυει την τσέπη μας αξίζει τον κόπο να επενδύσουμε σε τέτοια βελτιωτικά κιτ.Θα δώσει πόντους και κύρος στις κατασκευές μας και αυτό είναι σίγουρο. Όσον αφορά την τοποθέτηση αυτών των κομματιών δεν αλλάζει τίποτα στην διαδικασία,(ίσως χρειαστούν μερικές μετατροπές)απλά συνεχίζουμε να κολλάμε σύμφωνα με το σχέδιο του κατασκευαστή προσέχοντας την πολλή κόλλα στα σημεία μας ώστε να μην μας τρεξει από τα ακροφύσια επάνω στην άτρακτο με αποτέλεσμα να λερώσουμε.Εάν έχουμε αγοράσει εξτρά βελτιωτικές απολήξεις τότε με μεγάλη ευχαρίστηση κρατάμε τις εργοστασιακές για εφεδρικές και τοποθετούμε τις άλλες.Στις βελτιωτικές εφ όσον έχουμε αγοράσει είναι πιο σωστό να τις βάψουμε και να τις τοποθετήσουμε μετά το πέρας της βαφής του αεροσκάφους με τα βασικά χρώματα και αφού τις έχουμε επεξεργαστεί στην αληθοφάνεια.Τις κολλάμε με την προυπόθεση ότι κατά την εφαρμογή τους δεν θα αφήνουν μεγάλο κενό μεταξύ ατράκτου και απολήξεων γιατί τότε δεν έχει νόημα να ετοιμάσουμε κάτι όταν τελικά πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε πάλι στόκους και τριψίματα.Όταν όμως πληρούνται οι προυποθέσεις για να κοληθούν ξεχωριστά αφήνοντας ένα ψιλό κενό μικρότερου του χιλιοστού τότε τις κολλάμε.Υπάρχουν τώρα οι εξής λεπτομέρειες να εξετάσουμε.Δεν είναι απόλυτο ότι βάφουμε πάντα τις απολήξεις με διαφορετικό χρώμα.Σε ορισμένα θέματα βαφών βλέπουμε απολήξεις στο ίδιο χρώμα με την βασική βαφή του αεροσκάφους.Μπορούμε σε ορισμένες περιπτώσεις δηλαδή να τις κολήσουμε άβαφες και να βάψουμε μαζί με το ίδιο χρώμα εφ όσον είναι έτσι το θέμα μας.Μιά άλλη περίπτωση έχει να κάνει με αυτό το κενό που ανεφερα πιο πάνω σχετικά με το κενό μεταξύ απόληξης κινητήρα και ατράκτου.Μπορεί να δούμε αεροσκάφη που στην πραγματικότητα φαινεται κενό συνδέσεως απολήξεως και ατράκτου και που είναι απόλυτα δυνατό στην πραγματικότητα για λόγους συνδεσης μερών του κινητήρα.Άρα λοιπόν ούτε αυτό είναι απόλυτο καθώς μπορούμε να αποδείξουμε το αντίθετο όπως και στην πραγματικότητα και εν κατακλείδι λέω το εξής.Να θυμάστε ότι πρώτα επεξεργαζόμαστε τα κομμάτια και μετά τα κολλάμε στο αεροπλάνο για ευνόητους λόγους όπως και για λόγους ευκολίας.Δεν είναι και ότι καλύτερο να πιάνουμε ένα αεροπλάνο να το γυρίζουμε γύρω γύρω προκειμένου να βάψουμε 2 απολήξεις η μέρη ενός κινητήρα κινδυνέυοντας να σπάσουμε τίποτα άλλο που έχουμε ήδη κολλήσει.Αυτα όμως θα τα δείτε στην πράξη καλύτερα,κάνοντας σφάλματα που σιγά σιγἀ με τον καιρό θα τα μάθετε και θα σταματήσετε να τα κάνετε.Μην ξεχάσετε και το σημείο κλειδί στο θέμα της βαφής.Δώστε ιδιαίτερη βάση στην εσωτερική βαφή των απολήξεων,δηλαδή εκεί που περνά το καυσαέριο.Εκεί θα χρειαστεί ειδική επεξεργασία με χρωματα που πιθανόν να μας δείχνει ο κατασκευαστής,η ψάξτε μόνοι σας στο google κοιτώντας σε φωτογραφίες για το πως ακριβώς θα αποδόσετε τον σωστό χρωματισμό,ρωτήστε και κοιτάξτε ξανά φωτογραφίες προτού βάψετε.Συνήθως οι εσωτερικές αποχρώσεις είναι λίγο σαν χρυσογκρί σε μερικές περιπτώσεις,ανάμειξη με γκρι-μάυρο,σε παλαιότερα αεροσκάφη βαθύ μάυρο σαν καπνιά.Είναι λίγο μπελάς να το πετύχεις ακριβώς αλλά θα το βρείτε σιγά σιγά.