18.Απρόοπτα Tips και Συμβουλές.

2013-11-10 19:01

1)Οι ταινίες μασκαρίσματος ιδίως οι μικρές των 2 χιλιοστών,όταν κολληθούν μαζί ανά 2 μπορούν να αποδόσουν όμορφα αντίγραφα χωνών ασφαλείας,ζωνών πρόσδεσης αντικειμένων,καθώς και ζώνες ασφαλείας πυράυλων,βομβών κτλ.Δοκιμάστε το θα εκπλαγείτε.

2)Το αλουμίνιο από το κουτί ενός φραππέ είναι πολύ χρήσιμο.Μπορεί να διπλωθεί και να αναπαραστήσει πιστά τα εσωτερικά φυλλώματα του εσωτερικού μερικών κινητήρων που διάφορα αεροσκάφη διαθέτουν.το δίπλωμα αυτό γίνεται με την χρήση τριών η τεσσάρων οδοντογλυφίδων ενωμένες μεταξύ τους.Αφού τις ενώσουμε παίρνουμε το αλουμίνιο και το διπλώνουμε στα εσωτερικά τοιχώματα τους με την χρήση μίας άλλης οδοντογλυφίδας.Στην ουσία τραβάμε ίσιες γραμμές ώστε να έχουμε κάτι σαν βεντάλια.Στη συνέχεια το εφαρμόζουμε με κόλλα στο εσωτερικό της απόληξης με προσοχή.

3)Βάζετε πάντα στο εσωτερικό του ρύγχους με δυνατή κόλλα ένα βαριδάκι λίγων γραμμαρίων η πλαστελίνη...θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο από απρόσμενες σούζες του αεροπλάνου και μετέπειτα πονοκεφάλους αργότερα.

4)Ο σωλήνας pitot...αυτό το μικρό μυτερό πραγματάκι μπρόστα από το ρύγχος που συνεχώς σπάμε με το χέρι μας..Πολύ απλά κολλήστε το και βάψτε τοτελευταίο.Θέλετε κάτι πιό ποιοτικό?Κόψτε μία καρφίτσα και προσαρμόστε την.

5)Σπάσιμο τροχών από χαμηλά η από τη μέση.

Να θυμάστε πάντα ότι τα σκέλη αποτελούν τις τελευταίες τοποθετήσεις μας στο αεροπλάνο.Δεν δικαιολογούμαστε να τα σπάσουμε εκτός και υπάρξει ατύχημα η λόγος αναπαλαίωσης.Τώρα αν γιά κάποιο λόγο σπάσουν πριν την τοποθέτηση τότε κολλήστε τα καλά με κυανοακρυλική κόλλα και αφήστε πολύ ώρα μέχρι να στεγνώσουν.

 

6)Κάναμε ζημιά κατά τη διάρκεια του Scribing?

Πολλές φορές θα μας τύχει να χαράξουμε κατά λάθος έξω από μία γραμμή.Μην πανικοβάλλεστε έχει τύχει σε όλους.Πάρτε το κοπίδι και αποφασιστικά σβήστε την όπως με μία γόμα με ελαφρές και σταθερές κινήσεις και πάντα ομόρροπα.Θα δείτε ότι θα σβηστεί.Πάρτε μετά και λίγο βρεγμένο γυαλόχαρτο και κάντε την επιφάνεια ομαλή ξανά.Προσέξτε όμως μην κάνετε βαθύ ξύσιμο γιατί θα φαίνεται στην βαφή.

7)Έσπασε η καλύπτρα μας..?

Αυτό είναι ένα σοβαρό γεγονός.Εάν είναι τοποθετημένη και φύγει κομμάτι,θα πρέπει να την αφαιρέσουμε όλη,να την ξανακολλήσουμε,να γυαλοχαρτίσουμε ξανά και ξανά..Σίγουρα δεν θα ξαναγίνει καινούρια όμως θα αποκαταστήσουμε το πρόβλημα κατά 90με95% αφήνοντας μία λεπτή ορατή γραμμή.Το ίδιο ισχύει και για εκτός τοποθέτησης.Και στις 2 περιπτώσεις εφαρμόστε ένα ελαφρύ άπλωμα κυανοακρυλικής κόλλας.Είναι η μόνη που αντέχει στην περίσταση μιας και η μοντελιστική κόλλα καίει αυτές τις επιφάνειες.

8)Τα κομμάτια μας δεν κολλάνε.

Είναι μία κλασική περίπτωση εφαρμογής υπερβολικής κόλλας.Όπως είπαμε στις αρχή η μοντελιστική κόλλα εκτός από την συγκολλητική της ιδιότητα, σε μεγάλη ποσότητα καίει τα πλαστικά και δεν επιτρέπει την συγκόλληση τους λιώνοντας τα.Πάντα λίγη κόλλα λοιπόν και όχι υπερβολική πίεση από το χέρι μας κατά τη διάρκεια του κολλήματος γιά να αποφύγουμε τα χειρότερα.

9)Οι χαλκομανίες δεν κολλάνε σωστά η σπάνε.

Σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με καμένο φιλμ χαλκομανίας.Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρο το κιτ του αεροπλάνου είτε ήταν αποθηκευμένο πολύ καιρό έκθετο κοντά σε θερμοκρασίες η πρόκειται γιά ελατωματική κόπια.Εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.Από τη στιγμή που το βουτάμε στο νερό και γίνεται μικρά κομματάκια τότε δεν χωράει συζήτηση και πρέπει απλά να το πετάξουμε.Στην περίπτωση όμως που δεν διαλύεται αλλά δεν κολλάει τότε προετοιμάζουμε την επιφάνεια με βελτιωτικό χαλκομανιών και κολλάμε πάνω του.Λογικά ύστερα απ αυτό δεν θα έχει λόγο να μην κολλήσει στο πλαστικό.

 

10)Η καλύπτρα μας θόλωσε μετά την κόλληση.

Αυτό συμβαίνει γιατί χρησιμοποιήσατε λάθος κόλλα.Κόλλα υψηλής τοξικότητας όπως οι κυανοακρυλικές πρέπει να αποφέυγονται διά ροπάλου.Πρώτον έχουν πανίσχυρη κόλληση,και δέυτερον θολώνουν την καλύπτρα εσωτερικά.Σε αυτή την περίπτωση η αλλάζετε την καλύπτρα η συνηθίζετε να βλέπετε το μοντέλο σας θολό.Το συμπέρασμα λοιπόν λέει ότι δεν χρησιμοποιούμε ποτέ κόλλα στιγμής παρά μόνο είδη κόλλας με κρυσταλική μορφή όπως η ξυλόκολλα η οποία είναι λευκή όταν είναι υγρή αλλά γίνεται διαφανής με το στέγνωμα.Σημερα πλέον έχει βγεί στο εμπόριο κόλλα ειδική για καλύπτρες όπως αυτή που κολλάμε τα πλαστικά.

 

11)Κολλήσαμε αντίστροφα η ανάποδα ένα κομμάτι.

Συνέβη σε πολλούς ένα ανάποδο κόλλημαΠάρτε ένα πινέλο και  δοκιμάστε στις κολλήσεις του μερικά περάσματα από white spirit και περιμένετε 5 λεπτά.Δοκιμάστε να τα αποχωρίσετε απαλά με το χέρι και με τη χρήση του κοπιδιού.Λογικά θα πρέπει να ξεκολλήσει με την διαφορά ότι θα είναι λίγο πληγωμένο.Ίσως χρειαστεί ξανά γυαλοχάρτισμα,και ξύσιμο με το κοπίδι.Την επόμενη φορά να είστε πιό προσεκτικοί.

 

12)Βάψαμε και λερώσαμε την καλύπτρα με χρώμα.  

Αν συμβεί αυτό όσο πιο γρήγορα μπορείτε βουτήξτε λίγο μια μπατονέτα σε υγρό enamel remover (προσοχή όχι πολύ αλλά ελάχιστα μέχρι την μύτη της)και καθαρίστε τοπικά όπου υπάρχει λέρωμα.Αν έχετε βάψει με ακρυλικό τότε αντί για enamel remover εφαρμόστε ΑΖΑΧ και καθαρίστε.Προσοχή με το enamel remover καθώς είναι τοξικό και θολώνει τα διάφανα πλαστικά αν κάνεις υπερβολικά περάσματα.Λίγες κινήσεις και με προσοχή στην ποσότητα.

 

13)Μπορούμε να φτιάξουμε υγρό στόκο από τα ίδια τα πλαστικά που μας περισέυουν.Πως?Βάλτε σε ένα δοχείο μικρά κομμάτια πλαστικού μέχρι τη μέση και γεμίστε το με διαλυτικό enamel..Σφραγίστε το από πάνω ώστε να μην παίρνει αέρα και αφήστε το να δουλέψει αρκετή ώρα.Ύστερα από κάνα δυό ώρες θα λιώσει και θα γίνει εφαρμόσιμο ώστε να μπορούμε να κλείσουμε μεγάλα κενά.Το αποτέλεσμα καλό καθώς μπορούμε να το ξύσουμε,να το γυαλοχαρτίσουμε και να το επεξεργαστούμε όπως θέλουμε.

 

14)Μην ξεχάσετε το ιντερνετ.

Σήμερα πλέον στον ιστοχώρο μπορούμε να βρούμε τεράστιες πληροφορίες γιά ένα μοντέλο που πρόκειται να ξεκινήσουμε.Λεπτομέρειες γιά το εσωτερικό του,την βαφή του,τους οπλισμούς του,μέχρι και που βρίσκονται τα πριτσίνια του στην άτρακτο.

 

15)Γραφτείτε ως μέλη σε φόρουμ με μοντελιστές.

Θα μάθετε πολλά πράγματα και θα εξελιχθείτε ακόμη περισσότερο στον χώρο μέσα από τις κριτικές και την επισήμανση των λαθών σας.

 

 

 

ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ

 

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε κατανοήσει την σωστή σειρά κατασκευής ενός μοντέλου προκειμένου να μην έχουμε κατασκευαστικές δυσκολίες που θα προκύψουν σίγουρα εάν ξεκινήσουμε με την λάθος σειρά.Δεν μπορούμε για παράδειγμα να επεξεργαστούμε το σύστημα προσγείωσης με τοποθετημένους πύραυλους και τα οπλικά συστήματα στο πλάϊ η και το αντίθετο επειδή είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάτι θα παρασύρουμε με τα δάχτυλα μας ώστε να το ξεκολλήσουμε,ενώ αντίθετα μπορούμε να ετοιμάσουμε μόνο το σύστημα προσγείωσης χωρίς να το τοποθετήσουμε και επιπλέον θα το βρούμε μπροστά μας στην συνέχεια.Βασικά καλό είναι να προχωράμε την κατασκευή βήμα βήμα με τη σειρά που μας δείχνει ο κατασκευαστής,αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορούμε να παρακάμψουμε,την σειρά όπως για παράδειγμα όταν  θέλουμε να αρχίσουμε με τα οπλικά συστήματα ώστε στο τέλος να τα κολλήσουμε και να χουμε γλιτώσει τον χρόνο προετοιμασίας τους.Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.Αποκτώντας εμπειρία θα δείτε ότι προκύπτουν εργασίες που μπορούμε να κάνουμε χωρίς προβλήματα.Στην συνέχεια  ας δούμε την σωστή αλληλουχία που κατά την γνώμη μου έχει ως εξής.

1)Έλεγχος πληρότητας και ατελειών του μοντέλου μας.

2)κατασκευή και συναρμολόγηση του/των καθισμάτων.

3)Προετοιμασία του κόκπιτ και κόλληση στο αεροσκάφος.

4)Συναρμολόγηση της ατράκτου,έλεγχος για έρμα στο ρύγχος.

5)Κόλλημα φτερών και κάθετων σταθερών.

6)Στοκάρισμα ατράκτου,φτερών και κάθε πιθανής ατέλειας και τρίψιμο αυτών.

7)Προετοιμασία και βαφή φωλεών τροχών.Aφού τις βάψουμε τις σκεπάζουμε με τις καταπακτές των ίδιων των φωλεών με τη χρήση λίγου patafix ώστε όταν βάψουμε από κάτω να μην βάψουμε τις φωλιές.

8)Προετοιμασία και βαφή πυραυλικών συστημάτων και παράλληλα βαφή ακροφύσιων κινητήρα/κινητήρων.

9)Προετοιμασία και βαφή σκελών προσγείωσης-καταπακτών αυτών.

10)Προετοιμασία της παραλλαγής μας και απόφαση του τρόπου βαφής δηλαδή του πως ακριβώς θα βάψουμε,αν θα είναι αερογραφία η πινέλο,καθώς και τι είδους χρώματα θα δουλέψουμε.

11)Βαβή μόνο της ατράκτου επάνω και κάτω χωρίς να βάψουμε εσωτερικά του κόκπιτ και των φωλεών των τροχών.

12)Προετοιμασία και βαφή της καλύπτρας.

13)Τοποθέτηση καλύπτρας.

14)Τοποθέτηση ακροφύσιων κινητήρα.

15)Τοποθέτηση χαλκομανιών,Wash και τεχνικές παλαίωσης.

16)Wash στα πυραυλικά συστήματα.

17)Wash και τοποθέτηση του συστήματος προσγείωσης.

18) Τοποθέτηση πυραυλικών συστημάτων.

19)Τοποθέτηση σωλήνα Pitot ,κεραίες,αντένες και βάψιμο στο πινέλο.

20Τελικός έλεγχος.

 

Με αυτή την σειρά εκτιμώ ότι είναι ο πιο ομαλός τρόπος για να ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας.Η εμπειρία μου το έχει δείξει στην πράξη.Ακολουθήστε την και δεν θα χάσετε.Φυσικά μερικά εγχειρίδια θα τύχει να δείχνουν διαφορετικό τρόπο κατασκευής που όπως θα δείτε στην πορεία θα σας αφήσουν μερικά αξέχαστα προβλήματα,όπως πιθανή χρήση στόκου αλλά σε σημείο που δυστηχώς ακουμπάει ένα κομμάτι πλαστικό που κολλήσαμε νωρίτερα και διάφορα άλλα δυσάρεστα περιστατικά.Με τον καιρό σιγά σιγά θα γίνετε εσείς το εγχειρίδιο που θα βρίσκεται στο μυαλό σας βάση εμπειρίας.