3.Εισαγωγή στα στάδια κατασκευής ενός αεροσκάφους υπό κλίμακα

2013-11-10 09:45

Η πρώτη φάση συνήθως μας εξηγεί την κατασκευή και συγκόληση του cocpit.Cocpit ονομάζουμε τον χώρο που βρίσκεται ο πιλότος,τον θάλαμο διακυβέρνησης δηλαδή.Συνήθως αποτελείται από λίγα κομάτια,τον θάλαμο,το κάθισμα,τα πάνελ οργάνων,και το χειριστήριο.Αυτό δεν είναι πάντα απόλυτο καθώς η κάθε εταιρία έχει αρκετές διαφορές οπότε δεν είναι στάνταρ αν θα έχουμε λιτό η λεπτομερές cocpit.Επειδή το cocpit είναι τμήμα της κατασκευής που σχεδόν πάντα κλείνεται πρώτο μέσα στο αεροπλάνο,και επειδή είναι αρχικό στάδιο κατασκευής πρέπει να το διαμορφώσουμε και να του δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια και αληθοφάνεια μπορούμε.Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από την κλίμακα που δουλέυουμε και τον κατασκευαστή καθώς είναι πολύ δύσκολο να ταιριάξουμε μαζί λεπτομέρεια και μικρό μέγεθος,εκτός και μπορέσουμε να αγοράσουμε aftermarket βελτιωτικό κόκπιτ οπότε αλλάζει το θέμα.Αρχίζουμε με την βαφή της βάσης,του σημείου που κάθεται ο πιλότος και τα καθίσματα.Πρέπει να βαφτεί όλο με ένα υπόστρωμα χρώματος που θα ταιριάζει με το αεροπλάνο.Πρέπει να γίνει στην αρχή διότι αν δεν το κάνουμε μετά το πινέλο μας δεν θα μπορεί να βάψει σε όλα του τα σημεία αποτελεσματικά.Συνήθως βάφουμε με το χέρι χρησιμοποιώντας πινέλο μεσαίου μεγέθους και πολύ ψιλού για τις λεπτομέρειες.(Μπορούμε να δουλέψουμε και με έτοιμα σπρέϊ βαφής αν θέλουμε).Το χρώμα μας καλό είναι να μην είναι μονότονο.Χρησιμοποιούμε ένα μέσο σκούρο χρώμα που να προσεγγίζει την πλειονότητα των κόκπιτ όπως ένα σκούρο γκρί η ένα μέσου βαθμού μάυρο χρώμα.Καλό θα είναι το πάνελ οργάνων να μην είναι στο ίδιο ακριβώς χρώμα με την καμπίνα αλλά να έχει λίγη αντίθεση δίνοντας όσο γίνεται ρεαλισμό.Προχωράμε με το κάθισμα όπου εδώ θέλει λίγη προσοχή καθώς δεν βάφεται όλο με ένα χρώμα.Χρήσιμο εργαλείο εδώ αποτελεί το ίντερνετ η μια φωτογραφία από περιοδικά αεροπορικών θεμάτων όπου θα μας βοηθήσουν να δούμε από ποια χρώματα αποτελείται αυτό και θα μας δώσουν αρκετές ιδέες για να βάψουμε όσο γίνεται πιο ρεαλιστικά.Επίσης το εγχειρίδιο του κατασκευαστή εξηγεί λεπτομερώς όλα τα χρώματα με κωδικούς ώστε να γνωρίζουμε το κάθε τι.Βάψαμε λοιπόν και το πως θα το κάνουμε χωρίς να λερωθούμε φαίνεται παρακάτω σαν ένας τρόπος βαφής με πινέλο.

Τα αφήνουμε να στεγνώσουν καλά και αρκετή ώρα πρωτού τα αγγίξουμε διότι αν προσπαθήσουμε να τα κολλήσουμε μεταξύ τους νωρίτερα τότε θα διαπιστώσουμε ότι η κόλλα σηκώνει το χρώμα και το βγάζει απ την επιφάνεια πάνω στα χέρια μας με οδυνηρά οπτικά αποτελέσματα κάτι που ασφαλώς δεν επιθυμούμε να συμβεί.Αφού περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες και αφού βεβαιωθούμε ότι τα τμήματα στέγνωσαν επιτυχώς μόνο τότε προχωράμε στην τοποθέτηση του κόκπιτ.Υπ όψην ότι ο χρόνος στεγνώματος εξαρτάται από την πυκνότητα του χρώματος.Συνεχίζοντας πιθανόν να έχουμε και ένα πιλότο μαζί με το κιτ τον οποίο πρέπει να αποφασίσουμε εάν θα τον τοποθετήσουμε,και που εάν θα γίνει αυτό θα πρέπει να βαφτεί και αυτός πριν κολληθεί όσο πιο ρεαλιστικά μπορούμε,με ένα ρεαλισμό όσο μπορούμε καλύτερα και όσο επιτρέπει και η κλίμακα που έχουμε.