8.Συστήματα Σκέλη Προσγείωσης-Τροχοί.
Έχουμε να κάνουμε τώρα με το σύστημα προσγείωσης.Αυτά τα μικρά κομματάκια που απαρτίζουν κάθε μοντέλο ειδικά στις μικρές κλίμακες είναι αρκετά μεγάλος μπελάς αλλά θα προσπαθήσω με τα κατάλληλα βήματα να σας δώσω να καταλάβετε τι ακριβώς να κάνετε ώστε να μην έχετε απρόοπτα στις κατασκευές σας.Σύστημα προσγείωσης καλούμε τα σκέλη-φορείς που επάνω τους τοποθετούνται οι τροχοί και τα παρεμφερή τους συστήματα καθώς και τα υδραυλικά αεροπορικά καλώδια μαζί με το wheel bay και τον κλωβό των τροχών.Να δούμε μερικές φωτογραφίες από διάφορα συστήματα τροχών και διάφορες ορολογίες τους.
Είδαμε μερικά παραδείγματα τροχών Για να δούμε τώρα τι πρέπει να κάνουμε και πως δουλέυουμε εδώ μιάς και το θέμα απαιτεί πολύ δουλειά.Παίρνουμε τον κόφτη μας και κόβουμε αυτά τα σκέλη ξεχωριστά ώστε να μπορούμε να τα δουλέψουμε στο χέρι μας,κάπως έτσι όπως στη φωτογραφία.
Η πρώτη δουλειά που θα κάνουμε πριν βγάλουμε το σκέλος είναι να ξύσουμε τα περιττά πλαστικά και να καθαρίσουμε το κομμάτι πιο διεξοδικά χρησιμοποιώντας το κοπίδι μας ώστε να ξύσουμε αυστηρά και επιμελώς αυτά τα οποία θα δείτε στην επόμενη φωτογραφία και που θα το βρούμε μπροστά μας εάν δεν το κάνουμε.
Προσέξτε καλά που δείχνουν τα βέλη που σας έχω σχεδιάσει.Πρόκειται για γραμμές που έχουν μείνει υπολείμματα από το καλούπι του κατασκευαστή.Αυτές τις γραμμές πρέπει να τις ξύσουμε με το νυστέρι όπως είπα παραπάνω για να φύγουν μέχρι να μείνουν τα σημεία αυτά λεία όπως και το υπόλοιπο σώμα τους.Θα μου πείτε για ποιο λόγο? Ο λόγος είναι απλός και αφορά την αισθητική κατά την βαφή και το αποτέλεσμα της αργότερα.Εάν δεν ξύσουμε αυτές τις γραμμές όταν θα βάψουμε ένα μέρος του χρώματος μαζί με το υπόλοιπο χρώμα θα πάει και θα στεγνώσει κατά μήκος αυτών των γραμμών με αποτέλεσμα να φαίνεται αργότερα σαν μια γραμμή κιμωλίας πάνω σε μάυρο πίνακα.Θα προκαλέσει αποτέλεσμα που πραγματικά θα το μετανιώσετε αργότερα που δεν ήσαστε πιο επιμελείς με αυτόν τον καθαρισμό.Αυτός είναι ο απλός λόγος που το αναφέρω αυτό,και εκτός αυτού εξάλλου πρέπει να μπορούμε να δουλέψουμε άνετα κατά τον καθαρισμό η την βαφή του κομματιού χωρίς να κινδυνέυουμε να λερώσουμε η να ξύσουμε κατά λάθος άλλα κομμάτια. Μετά το πέρας αυτού του καθαρισμού καθαρίζουμε καλά τα κομμάτια μας και βάφουμε το χρώμα που θέλουμε ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς απρόοπτα.
Όσον αφορά τους κλωβούς τροχών εκεί δεν έχουμε συνήθως άμεσο θέμα καθαρισμού όπως με τα σκέλη,απλά κοιτάμε να είναι καθαρό το μέρος και βάφουμε το εσωτερικό του ταυτόχρονα με τα σκέλη μας.Μένουν μόνο οι τροχοί στους οποίους κάνουμε ότι ακριβώς και με τα σκέλη αφήνοντας τους πάνω σε λίγο πλαστικό για να μπορούμε να δουλέψουμε αλλά και σε αυτή την περίπτωση καθαρίζουμε ότι και στα σκέλη που προανέφερα καθώς υπολείμματα γραμμών πάνω τους θα χτυπήσουν πάνω στο μάτι πολύ περισσότερο απ ότι στα σκέλη μιάς και είναι ολόκληρες και περιμετρικά του τροχού.Η διαφορά είναι ότι το έυρος των τροχών φαίνεται πιο έυκολα στο μάτι σε σχέση με ένα σκέλος που βρίσκεται ανάποδα κολλημένο και μια γραμμή πάνω τους θα δείχνει πολύ χειρότερα προδίδοντας προχειρότητα και αμέλεια από μέρους μας.Όταν οι τροχοί ετοιμαστούν βάφονται συνήθως μάυρο μάτ χρώμα η μάυρο σκούροχρωμο.Μια παρένθεση όσον αφορά τους τροχούς τώρα.Πρώτα τους βάφουμε και τους ολοκληρώνουμε σε όλα τους και μετά τους βάζουμε στα σκέλη διότι αν γίνει το αντίθετο είναι πιθανόν να λερώσουμε με το μάυρο χρώμα τα σκέλη και να θέλουμε πάλι ξανά αντίστροφες διαδικασίες κτλ.Βάφουμε τον τροχό πρώτα εξωτερικά και περιμετρικά του ελαστικού και στο τέλος αφήνουμε το εσωτερικό της ζάντας συγκράτησης του που βάφεται συνήθος λευκό η γκρι ματ.Το θέμα είναι πως θα βάψουμε εσωτερικά χωρίς να λερώσουμε το μάυρο χρώμα με λευκό?Φυσικά η με πολύ λεπτό πινέλο ειδικό για τέτοια σημεία η με μια καρφίτσα η με μια μύτη οδοντογλυφίδας.Αν δεν έχουμε κατάλληλο πινέλο τότε οι παρακάτω λύσεις είναι οι ιδανικές.Εγώ προσωπικά το κάνω με μια οδοντογλυφίδα κομμένη λίγο στην μύτη,την βουτάω στο χρώμα και αυτό με την βαρύτητα βάφει τέλεια το εσωτερικό του τροχού χωρίς να λερώσουμε το παραμικρό.Σαν αρχάριοι βάψτε πρώτα τον τροχό και αφού στεγνώσει βάψτε και το εσωτερικό μέρος ώστε αν λερώσετε να το καθαρίσετε με την άκρη του χεριου σας στα γρήγορα.Οι πιο έμπειροι μπορούν να βάψουν και τα δύο ταυτόχρονα και εγώ χρησιμοποιώ την εξής τεχνική με τις δύο οδοντογλυφίδες. Στην μία κόβω λίγο την άκρη ώστε να μπαίνει μέσα στην τρύπα που έχει ο τροχός ώστε να τον ελέγχω και να τον στρίβω όπως θέλω,και με την δέυτερη βάφω όπως περιέγραψα πιο πάνω.Είναι μια τεχνική έυκολή και μας αφήνει να βάψουμε χωρίς να κρατάμε τον τροχό και χωρίς να λερώσουμε και το εσωτερικό της τρύπας του τροχού ακόμη κι αν πέσει χρώμα επάνω στην οδοντογλυφίδα.Είναι απλό και έυκολο και με λίγη προπόνηση θα το κάνετε αμέσως.